BIENVENUS À CONSCIENCE

Bonjour à toutes et à tous.
Ce blog est un lieu de rencontre pour les étudiants de secondaire, de la section bilingue - matière physique-chimie- de l´
IES de Sar de Santiago de Compostela (Galice, Espagne).Un espace dans lequel les élèves de 3º et 4º de la ESO commentent des nouvelles en relation avec la science qu´ils trouvent en langue française.
Tous les commentaires et collaborations sont les bienvenus.



Ola a todas e todos.

Este Blogue é un lugar de encontro para os estudantes de secundaria da Sección Bilingüe en Francés, na materia de Física e Química do IES de Sar de Santiago de Compostela (Galicia).

Nel as alumnas e alumnos de 3º e 4º da ESO comentan certas novas relacionadas coa ciencia que atopan en lingua francesa.

Todos os comentarios e colaboracións son moi benvidos.


domingo, 2 de noviembre de 2014

Près de la moitié de l’eau de la Terre serait plus vieille que le Soleil !

En étudiant l’origine de l’eau présente dans le Système solaire, des chercheurs viennent de conclure qu’elle se serait formée pour une large part avant la naissance du Soleil et de la Terre. L’eau qui se forme dans les vastes nébuleuses interstellaires pourrait survivre lors de leur effondrement et de la création des étoiles et de leurs planètes. Ainsi, jusqu’à près de la moitié de l’eau présente sur la Terre pourrait être plus ancienne que la Terre elle-même et que le Soleil.

Illustration

L’eau est partout dans le Système solaire

On la trouve sur la Terre bien sûr, mais également dans les roches, l’atmosphère ou à la surface des planètes et d’un grand nombre de leurs satellites, ainsi que dans les comètes et les astéroïdes. Des dépôts de glace observables au fond de certains cratères de Mercure jusqu’aux comètes, aux océans souterrains et aux croûtes de glace qui enveloppent des lunes de Jupiter et de Saturne, et probablement aussi la planète naine Pluton, de quelques dizaines de millions à plusieurs milliards de kilomètres du Soleil, l’eau, sous forme gazeuse, liquide ou solide, est omniprésente dans notre Système solaire. D’où vient cette eau qui, sur la Terre au moins, a favorisé l’émergence de la vie ? Etait-elle déjà présente dans la nébuleuse à partir de laquelle le Soleil et tous les autres corps qui orbitent autour de lui se sont formés, il y a près de 4,56 milliards d’années ? Ou bien, la molécule d’eau n’est-elle qu’un produit des réactions chimiques qui se sont déroulées dans le disque protoplanétaire au sein duquel se sont agrégés les corps du Système solaire après la formation de notre étoile ? Le premier scénario impliquerait que de grandes quantités de grains de glace seraient présentes dans le milieu interstellaire et, par extension, que tous les disques protoplanétaires en contiendraient en abondance, faisant de l’eau l’un des trésors les mieux partagés de l’Univers. Selon le second scénario, en revanche, la quantité d’eau disponible dans chaque disque protoplanétaire dépendrait fortement des conditions locales initiales et pourrait donc varier dramatiquement d’un système à l’autre.


Máis da metade da auga da terra e máis antiga que o sistema solar!

Ao estudar a orixe da auga no sistema solar, os investigadores concluíron recentemente que se formou unha gran parte antes do nacemento do Sol e da Terra. A auga que se forma na gran nebulosa interestelar podería sobrevivir ao seu colapso e á creación das estrelas e dos seus planetas. Así, ata aproximadamente a metade da auga na Terra poden ser máis vellos do que a propia terra e o Sol.

A auga está en todas as partes do sistema solar

Está naturalmente na Terra, pero tamén en rochas, na atmosfera ou na superficie de planetas e nun gran número de satélites, así como cometas e asteroides. Depósitos de xeo observables no fondo dalgúns cráteres de Mercurio , en cometas, océanos subterráneos e nas codias de xeo que teñen as lúas de Xúpiter e Saturno, e probablemente o planeta anano Plutón, algunhas decenas de millóns a mil millóns de quilómetros do sol, auga( gas, líquido ou sólido ) é omnipresente no noso sistema solar. De onde vén a auga na Terra, polo menos, fomentou a aparición da vida? Ela xa estaba presente na nebulosa da que o Sol e os outros corpos que orbitan en torno a el foron formadas, houbo uns 4,56 millóns anos? Alternativamente, a molécula de auga é un produto de reaccións químicas ocorridas no disco proto-planetario dentro do cal están agregados corpos no Sistema Solar, tras a formación da estrela? O primeiro escenario envolvería grandes cantidades de grans de xeo e estaría presente no medio interestelar e, por extensión, que todos os discos proto-planetarios contivesen en abundancia, facendo a auga un dos tesouros do universo mellor compartidos . Segundo a segunda hipótese, con todo, a cantidade de auga dispoñible en cada disco protoplanetária dependen fortemente das condicións locais iniciais e poden variar drásticamente dun sistema a outro.

Iago Placer Dalama, 4º ESO A

No hay comentarios:

Publicar un comentario